اخبار دیجیتال مارکتینگ

در این بلاگ میخواهم آموزش ها و اخبارهای حوزه دیجیتال مارکتینگ را به اشتراک بزارم

اخبار دیجیتال مارکتینگ

در این بلاگ میخواهم آموزش ها و اخبارهای حوزه دیجیتال مارکتینگ را به اشتراک بزارم

من سعی میکنم اندوخته های خودم را به همراه مقالاتی که میخوانم در حوزه دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی آنلاین و کسب درآمد از اینترنتی و کسب و کار اینترنتی در اختیار شما عزیزان قرار دهم

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بازاریابی محتوا: گزارش مختصری که به عنوان بخشی از فرایند ارائه شما ایجاد می شود و سپس فراموش می شود ، یا شاید بخش کوچکی از بازاریابی محتوا SEO گسترده تر شما باشد. این دو کلمه برای بازاریابان مختلف معنای متفاوتی خواهند داشت و زمان تعیین شده برای این پروژه نیز بسته به میزان ارزشی که برای استراتژی محتوای خود قائل هستید متفاوت خواهد بود.

درست است که کپی نویسی و بازاریابی محتوا زیر چتر سئو قرار می گیرد ، اما اگر می خواهید از تلاش خود بیشترین بهره را ببرید ، باید به ایجاد محتوا به عنوان یک بخش به طور کامل نگاه کنید. در حالی که می تواند به SEO ، PPC و استراتژی های رسانه های اجتماعی کمک کند ، محتوا نقش ها و اهداف خاص خود را برای انجام دارد. بنابراین ، از نظر حرفه ای من ، بازاریابی  محتوا و SEO محتوا دو چیز بسیار متفاوت هستند.

من شش سال است که در بازاریابی دیجیتال کار می کنم ، از ابتدا به ایجاد بخش SEO کمک کرده ام و احتمالاً محتوای بیشتری نسبت به مارسل پروست نوشته ام. نقش فعلی من 100٪ محتوا است و در حالی که من از تکنیک های SEO استفاده می کنم تا بهترین شانس موفقیت را به کارم بدهم ، تمرکز من قبل از هر چیز بر کیفیت آنچه می نویسم است.

با این حساب ، بیشتر این قطعه حول اهمیت و نحوه انجام بازاریابی محتوا می چرخد. با این حال ، من چند روش را نیز برای کمک به تیم SEO شما آورده ام.

چرا بازاریابی محتوا مفید است؟
یک استراتژیست محتوا که یک بار برای برجسته کردن مسائل جاری با یک وب سایت به عنوان بخشی از فرایند گام به گام انجام می شود و سپس توسط یک استراتژی وسیع تر مورد استفاده قرار می گیرد ، عمر مفید کوتاهی خواهد داشت. با این حال ، ممیزی محتوا که به طور مداوم به روز می شود و برای راهنمایی مراحل بعدی استفاده می شود ، چندین کاربرد دارد ، از جمله:

1. بینش به گذشته
هنگامی که مدیریت یک وب سایت را بر عهده می گیرید ، ممکن است فرصتی برای گفتگو با شخصی که قبل از شما مدیریت کرده است نداشته باشید. ممکن است بتوانید بیننده ای از صاحب سایت دریافت کنید ، اما بسیار نادر است که تصویر کامل را دریافت کنید.

ممیزی محتوا می تواند به شما در جمع آوری اطلاعات اضافی کمک کند. به عنوان مثال ، فراخوان اقدام در صفحه نشان می دهد که مدیر محتوا قبلی به چه چیزی امیدوار بود.

در جایی که محتوا در سایت قرار می گیرد ، اطلاعاتی نیز در اختیار شما قرار می دهد:

صفحات سطح بالا به ندرت قطعات قیف پایانی خواهند بود

صفحات محصول اغلب فروش گرا هستند

پست های وبلاگ با پیوندهای داخلی نشان می دهد که صفحات قبلی شما سعی در تقویت چه صفحاتی داشتند.

و غیره.

مرور تمرکز محتوای محتوای تاریخی همچنین می تواند شما را راهنمایی کند که کدام نوع محصول یا خدمات برای مدیر قبلی یا صاحب مشاغل مهمتر بوده است. این می تواند به شما کمک کند تا دریابید که آیا این سرمایه گذاری ارزش سرمایه گذاری مداوم را دارد یا اینکه باید به طور کامل به کار دیگری بپردازید.

2. تعیین اینکه در چه مرحله ای محتوا جمع آوری شده و موفق می شود
اگر در چند هفته یا ماههای اول انتشار موفق نشدید ، یک پروژه محتوا را حذف کنید (ببینید در آنجا چه کار کردم؟) با این حال ، مانند روابط عمومی ، ممکن است متوجه شوید که قطعه ای که در زمان انتشار موفقیت آمیز تلقی نشده است ، بعداً در خط پایین جمع آوری می شود. درک اینکه چقدر طول می کشد تا قطعات با استاندارد اندازه گیری شما "موفق" شوند ، به هدایت استراتژی های آینده و جلوگیری از افزایش ناامیدی های کنونی کمک می کند.

3. هدایت استراتژی های فعلی/آینده
درک آنچه قبلاً خوب کار می کرد ، بینش فوق العاده ای از آنچه مخاطبان مورد نظر شما به دنبال آن هستند ارائه می دهد. آیا روندهای خاصی وجود دارد که بتوانید در استراتژی فعلی خود جمع آوری کرده و از آنها استفاده کنید؟ آیا مخاطبان هدف شما بیشتر به ساختار یا موضوع خاصی پاسخ می دهند؟

از تجزیه و تحلیل ، شما قادر خواهید بود برنده های سریع را بسنجید ، خواه کار مجدد قطعاتی است که فکر می کنید می توانند بهتر عمل کنند ، یا از روشهای دیگر بازاریابی برای ترویج قطعات خاص استفاده کنید ، یا اینکه چیزی را به طور کامل کنار بگذارید و دوباره شروع کنید. به همین ترتیب ، می توانید موضوعاتی را تعیین کنید که در صورت لزوم از آنها دوری کنید.

همچنین می توانید شکاف های موضوعی را در محتوای فعلی برجسته کرده و این موارد را با مشتری خود مطرح کنید. شاید زوایای خاصی وجود داشته باشد که آنها نمی خواهند شما آنها را در نظر بگیرید ، اما فراموش کرده اید که آنها را ذکر کنید. یا مشتری شما ممکن است به شما اجازه دهد محتوای جدیدی ایجاد کنید تا این شکاف ها را پر کرده و تاثیر آن را اندازه گیری کنید.

شایان ذکر است که باید معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی عملکرد محتوا را به دقت در نظر بگیرید. سنجش یک صفحه اطلاعاتی یا آموزشی سطح بالا تنها با ROI فایده ای ندارد ، زیرا در مقایسه با صفحاتی که روی رزروها یا خریدها تمرکز می کنند ، همیشه شکست می خورد. برای صفحات با قیف بالاتر ، اندازه گیری معیارهای مشارکت و تبدیل های کمکی به شما درک بهتری از نحوه عملکرد واقعی صفحه می دهد.

4. ابزاری برای گزارش دهی
در حالی که ایجاد اولیه ممیزی محتوا می تواند یک کار زمانبر باشد ، حفظ آن چند دقیقه طول می کشد. با این اوصاف ، همه ما می دانیم که دقیقه ها ارزشمند هستند و جمع می شوند. علاوه بر این ، برخی از مشتریان همیشه ترجیح می دهند که کارهای عملی انجام شود و برای پیدا کردن ارزش در این نوع پروژه های "مدیر" تلاش می کنند.

استفاده از ممیزی ها به عنوان بخشی از گزارش شما ، در وقت شما در begi صرفه جویی می کند

  • پیمان حسینی
  • ۰
  • ۰

امروز آخرین روز خرید بلیط MozCon Virtual 2021 است! به عنوان یک پیش نمایش اجمالی از محتوای شگفت انگیزی که می توانید انتظار مشاهده آن را داشته باشید ، لطفاً از این قسمت بسیار ویژه وایت برد جمعه از سخنران MozCon Dana DiTomaso لذت ببرید ، جایی که او راههای اندازه گیری و بهبود تعامل وب سایت شما را به منظور تعیین اینکه آیا یا نه در واقع باید وب سایت خود را دوباره انجام دهید

و فراموش نکنید که بلیط خود را برای دیدن ارائه دانا ، Build for Search: Modern Web Dev که SEO را در ابتدا قرار می دهد ، همراه با دیگر سخنرانان شگفت انگیز ما در 12 تا 14 ژوئیه ، تهیه کنید:

عکس تخته سفید با نکاتی برای اندازه گیری و بهبود تعامل وب سایت.
روی تصویر تخته سفید بالا کلیک کنید تا نسخه بزرگتری در برگه جدید باز شود!
رونویسی ویدئو
سلام ، طرفداران موز نام من دانا دی توماسو است. من رئیس و شریک Kick Point هستم و ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال هستیم که دفتر مرکزی آن در ادمونتون ، آلبرتا ، کانادا است. من امروز در مورد س questionالی که فکر می کنم بسیاری از مردم با شما صحبت می کنند ، این است که چگونه در واقع میزان مشارکت وب سایت را اندازه گیری می کنید.

من فکر می کنم این چیزی است که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند ، زیرا ممکن است در حال نزدیک شدن به یک دوره با وب سایت خود باشید که در آن فکر می کنید: آیا زمان بازسازی مجدد وب سایت است؟ آیا وب سایت در واقع اهداف ما را برآورده می کند؟ اما ممکن است شما بسیاری از موارد را برای اندازه گیری میزان مشارکت به گونه ای تنظیم نکنید که به شما در پاسخ به این سوالات کمک کند. در بسیاری از مواقع ممکن است فقط در تاریکی تیراندازی کنید و بگویید: "من فکر می کنم این همان چیزی است که در حال رخ دادن است."

اما آیا واقعاً آن چیزی است که اتفاق می افتد؟ ممکن است فکر کنید که برای به دست آوردن نیاز خود باید یک ابزار گران قیمت ، نوعی اندازه گیری صفحه یا چیزی شبیه به آن را اضافه کنید. اما کارهای زیادی می توانید با تنظیمات اولیه در Google Tag Manager و Google Analytics انجام دهید تا میزان تعامل وب سایت را اندازه گیری کنید. بنابراین این همان چیزی است که من امروز قصد دارم در مورد آن با شما صحبت کنم. بنابراین در اینجا من روش های متفاوتی برای اندازه گیری دارم ، و سپس در اینجا پشت سر من راه های متفاوتی برای بهبود وجود دارد.

روشهای اندازه گیری میزان مشارکت وب سایت
بنابراین ما با مواردی که می خواهیم اندازه گیری کنیم شروع می کنیم و سپس به سراغ مواردی می رویم که بهتر خواهیم کرد.

1. عمق اسکرول
بنابراین ابتدا به عمق پیمایش فکر کنید. این یکی از معیارهای اساسی است که من فکر می کنم مردم در مورد آن فکر می کنند ، اما واقعاً زیاد با آن کار نمی کنند. بنابراین یکی از مواردی که اگر از Google Analytics 4 استفاده می کنید ، یک معیار عمق پیمایش داخلی است که ممکن است قبلاً از آن استفاده کرده باشید ، اما فقط 90٪ پیمایش را اندازه گیری می کند و ممکن است برای بسیاری از افراد دور از دسترس باشد.

آنچه من توصیه می کنم این است که اگر هنوز از GA4 استفاده نمی کنید یا هنوز از Universal استفاده می کنید ، حتی اگر از 4 استفاده می کنید ، مطمئن شوید که حداقل 25٪ ، 50٪ ، 75٪ و 100٪ همچنین می توانید 90 را اندازه گیری کنید. همچنین می توانید 10 را اندازه گیری کنید. من روشهای مختلف زیادی را دیده ام می توانید 1 measure اندازه بگیرید. کمی به نظر می رسد ، اما شما نیز می توانید این کار را انجام دهید.

آنچه شما در آنجا به دنبال آن هستید این است که برای هر یک از این اعماق پیمایش ، محرک های جداگانه تنظیم کنید ، زیرا چیزی که می خواهید بدانید این است که این 25٪ ، 50٪ ، 75٪ و 100٪ ضربه خورده است ، اما شما این کار را نمی کنید. فقط می خواهید آنها را به عنوان رویداد در Google Analytics ذخیره کنید ، زیرا از نظر ریاضی کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید. کاری که می خواهید انجام دهید این است که می خواهید هر عمق پیمایش را به عنوان یک معیار اندازه گیری سفارشی تنظیم کنید.

اگر با معیارهای سفارشی آشنا نیستید ، در Google Analytics ابعاد و معیارهایی وجود دارد. بنابراین ابعاد چیزی شبیه شهری است که مردم از آن بودند یا صفحه ای که از آن دیدن می کردند. معیار ، تعداد بازدید صفحه یا کاربرانی است که اتفاق افتاده است. بنابراین ، در این مورد ، تعداد دفعاتی است که شخصی صفحه ای را مشاهده کرده است در مقایسه با تعداد دفعاتی که افراد 25 of از مسیر را در صفحه یا 50 or یا 75 went طی کرده اند.

هنگامی که آنها را به عنوان معیارهای سفارشی ذخیره می کنید ، می توانید ریاضی انجام دهید تا بفهمید که عمق میانگین پیمایش چقدر است ، و این یک راه واقعاً خوب برای تشخیص این است که آیا مردم واقعاً به چیزهای شما نگاه می کنند یا علاقه مند هستند یا خیر. یا شاید یک CTA واقعاً جالب وجود داشته باشد که آنها را از بین می برد ، اما پس از آن آنها چیزی سردتر را در پایین مشاهده نمی کنند ، یا شاید به نظر برسد که صفحه به پایان رسیده است ، بنابراین آنها بیشتر از این نمی روند. چیزهای جالب زیادی وجود دارد که می توانید از آن پی ببرید.

2. آیا CTA مهمی مشاهده شد؟
مورد بعدی این است: آیا واقعاً یک CTA مهم مشاهده شد؟ بنابراین من فکر می کنم این یک معیار است که بسیاری از مردم در مورد آن فکر نمی کنند. شما CTA را در سراسر سایت خود می پاشید ، اما نمی دانید که آیا کسی واقعاً به آنها نگاه می کند یا خیر. نمای صفحه چیزی به شما نمی گوید ، زیرا نمای صفحه فقط من صفحه را باز کردم و ممکن است به طور تصادفی این کار را انجام داده باشم.

شاید من بلافاصله جواب دادم. هنوز نمای صفحه است. می توانم برگه را در مرورگرم برای همیشه باز کنم. شاید من هنوز نمی خواهم از شر آن خلاص شوم. این هم نمای صفحه است. این بدان معنا نیست که آنها واقعاً چیز مفیدی را دیده اند یا با این اطلاعات کاری انجام داده اند. بنابراین یکی از کارهایی که می توانید در Google Tag Manager انجام دهید این است که می توانید چیزی به نام ماژول نمایان بودن عنصر ایجاد کنید.

ماشه نمای عنصر اساساً همان چیزی است که به نظر می رسد. آیا عنصر vis بود

  • پیمان حسینی
  • ۰
  • ۰

رفتارهای نسل Z با گروه های قبل از آن متفاوت است و چالش جدیدی را برای مشاغل بازاریابی برای مصرف کنندگان در داخل ایجاد می کند. حضور ژنرال Z در صنعت بازاریابی نیز در حال افزایش است و به همین دلیل ، یادگیری نحوه کار و جذابیت برای این جوانان گامی حیاتی است که باید دیرتر برداشته شود.

نسل Z کیست؟
ستاره های رسانه های اجتماعی ممکن است اولین افرادی باشند که وقتی به Gen Z فکر می کنید (که با محبت Zoomers نیز نامیده می شود) به ذهن شما می رسند ، اما این گروه سنی بیش از TikTokers و YouTubers نیست. اگرچه سالهای تولد ادعایی این نسل در منابع مختلف متفاوت است ، Pew Research از آنها به عنوان افرادی متولد شده از 1997 و به بعد یاد می کند. با در نظر گرفتن این موضوع ، شاید تعجب آور باشد که این آمریکایی ها اکنون حدود 28.7 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند. به عنوان مثال ، Baby Boomers در حال حاضر نسبت کوچکتری تنها 21.8 account و Millennials حدود 22 account دارد.

حتی تکان دهنده تر از این آمار ممکن است این واقعیت باشد که قدیمی ترین اعضای نسل Z در حال حاضر به بیست سالگی رسیده اند. در حالی که تصور این گروه برای نوجوانان و کودکان آسان است ، آنها به سرعت بزرگ شده اند و اکنون بازیگران اصلی اقتصاد جهان هستند. در واقع ، این گروه دارای قدرت هزینه سالانه حدود 143 میلیارد دلار است و در حال حاضر تقریباً 40 درصد از مصرف کنندگان جهانی را تشکیل می دهد.


به خوبی شناخته شده است که اعضای این گروه بومی دیجیتال هستند و در کنار فناوری پرورش یافته اند. در سال 2014 ، دفتر ارتباطات بریتانیا مهارت های کودکان را در مقایسه با بزرگسالان آزمایش کرد و متوجه شد که میانگین بچه های 6 ساله از افرادی که در 40 سالگی خود هستند بهتر عمل کرده است. فرض بر این است که اکثر اعضای این نسل جدید دارای تسلط کامل بر فناوری و مجموعه ای از مهارت هستند که با افراد مسن تر رقابت می کند. این امر ممکن است در حال حاضر با افزایش استفاده از منابع دیجیتال به دلیل بحران COVID-19 شایع تر باشد.

Pew Social Trends در مقاله اخیر خود اشاره کرد که مانند Millennials ، که در دوران بلوغ با رکود بزرگ روبرو شدند ، ژنرال Z تا مدت ها تحت تأثیر همه گیری قرار خواهد گرفت. با داشتن بازار کار رقابتی تر از همیشه و داشتن مهارت های دیجیتالی در تقاضای زیاد ، مشاغل جستجوگر به طور فزاینده ای جذاب خواهد شد. اگرچه بهینه سازی موتورهای جستجو دائماً در حال تغییر است ، اهمیت آن تقریباً دو دهه ثابت بوده و آن را به گزینه ای پایدار در دنیایی غیرقابل پیش بینی تبدیل کرده است.

تعامل Zoomers با بازاریابی در کل چگونه است؟
وقتی صحبت از هدف قرار دادن این گروه می شود ، اعضای آن چالش های جدیدی را برای مشاغل ایجاد می کنند. اول از همه ، روابط آنها با مارک ها بسیار متفاوت از نسل های قبل از آنها است. گزارشات IBM در ارتباط با فدراسیون ملی خرده فروشی نشان داد که برای Gen Z ، وفاداری به نام تجاری باید به دست آید. زومرها به دنبال بازتاب ارزش های شخصی خود در مارک ها هستند و آماده اند تا آنها را مسئول بدانند. علاوه بر مقاومت آنها در برابر وفاداری به نام تجاری معمولی ، تحقیقات همچنین نشان داده است که تعامل با آنها دشوارتر است.

به طور کلی ، در عصر حاضر ، مصرف کنندگان روزانه با هزاران تبلیغات بمباران می شوند و دسترسی به آنها سخت تر شده است. بنابراین ، تکان دهنده نیست که یک آمار رایج ادعا می کند که اعضای Gen Z دارای کوچکترین بازه توجه تنها هشت ثانیه هستند. با این حال ، Fast Company با توضیح اینکه آنها در واقع "فیلترهای 8 ثانیه" دارند ، این اطلاعات را در پرتو جدیدی ارائه می دهد. این فیلترها به آنها این امکان را می دهد تا حجم عظیمی از اطلاعاتی را که هر روز با آنها روبرو می شوند ، به سرعت پردازش کنند تا آنچه را که واقعاً به آن اهمیت می دهند ، تقویت کرده و آنها را به طور منحصر به فرد آماده کند تا از تبلیغات (همانطور که از بدو تولد مشروط به انجام آن بوده اند) استفاده کنند.

برای مقابله با این روند ، بازاریابان انواع استراتژی ها و روش های جدید را دنبال کرده اند. به عنوان مثال ، بازاریابی تجربی با Gen Z م beثر بوده است ، و آنها نیز به ویژه از واقعیت مجازی هیجان زده هستند.

در حالی که فرصت های بازاریابی جدید زیادی در دسترس است ، رسانه های اجتماعی همچنان کانالی مهم برای تعامل Gen Z هستند. این امر به ویژه در مورد محتوای ویدئویی در سایت هایی مانند YouTube و TikTok صادق است. روی هم رفته ، با دور شدن این مصرف کنندگان از تماشاگران سنتی تلویزیون ، نیاز به راه های بازاریابی جایگزین افزایش می یابد.


Gen Z چگونه از جستجو استفاده می کند؟
با در نظر گرفتن همه این اطلاعات پیش زمینه ، به راحتی می توان دید که جستجو برای دسترسی به این جمعیت شناسی هدف مناسب است. نسل Z ممکن است به تبلیغات مستقیم پاسخ ندهد ، اما آنها به جستجو عادت کرده اند.

در حقیقت ، موتورهای جستجو بیش از Gen Z عمر کرده اند ، اولین موتور جستجو در سال 1990 ظاهر شد ، بنابراین تعجبی ندارد که استفاده از آنها ماهیت دوم این گروه سنی است. بزرگنمایی ها نحوه استفاده از ابزارهای جستجو را کاملاً می دانند و این ظرفیت را دارند که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پیوند کلیک خود را دریافت می کند ، SERP ها را به سرعت ارزیابی کنند.

آنها همیشه پاسخ هر س questionالی را به آسانی در اختیار داشته اند ، بنابراین از جستجو برای کشف عمدی تر نیز استفاده می کنند. علیرغم فیلتر 8 ثانیه ای آنها

  • پیمان حسینی
  • ۰
  • ۰

هر عبارت جستجو در گوگل یک علامت تقاضا برای ما بازاریابان دیجیتال است. اگر دقیقاً بدانید کاربران به دنبال چه چیزی هستند ، می توانید به راحتی متوجه خرید آنها شوید.

از دیدگاه عقل سلیم ، کاملاً منطقی است که بگوییم اگر کاربران چیز بیشتری را جستجو کنند ، می توانند (و احتمالاً) خرید بیشتری داشته باشند. همانطور که مشخص است ، این ارتباط در زمینه بازاریابی دیجیتال کار نمی کند. پتانسیل تجاری یک سرویس بازاریابی دیجیتال معادل متناسب با حجم جستجوی دریافتی نیست. به عبارت دیگر:

در صنعت بازاریابی دیجیتال ، محبوبیت بر میزان فروش تاثیر نمی گذارد.

در چهار حوزه بازاریابی دیجیتال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتم ، موارد زیر را کشف کردم:

SEO هنوز مطلوب ترین سرویس است و بیشترین شانس را دارد که منجر به تبدیل شود.
کاربران می خواهند در مورد رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا اطلاعات بیشتری کسب کنند ، اما آمادگی پرداخت هزینه آن را ندارند.
کاربرانی که به دنبال PPC هستند بیشتر احتمال دارد که تبدیل شوند.
پس از بررسی بیشتر در این مقاله ، خواهید فهمید که کدام خدمات بازاریابی دیجیتال برای فروش بهتر است و چرا. با استفاده از این داده ها ، استراتژی خود را اطلاع می دهید و از رقبای خود پشتیبانی می کنید.

آیا خدمات بازاریابی دیجیتالی که شما می فروشید آنهایی هستند که کاربران آماده خرید هستند؟
امروزه ، ما می بینیم که چگونه حوزه بازاریابی دیجیتال بیش از پیش به سمت بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) در حال حرکت است. همه در مورد این خدمات صحبت می کنند - من در اینجا مستثنی نیستم. علاوه بر این ، تعداد زیادی از بازاریابان دیجیتال وجود دارند که اطمینان دارند بدون رسانه های اجتماعی نمی توانید رتبه مناسبی در گوگل داشته باشید (من یکی از آنها نیستم).

با این حال ، این درست است که SMM و بازاریابی محتوا در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند. من اخیراً در حال مرور برخی از سخنرانی های BrightonSEO بودم و متوجه شدم که بخش قابل توجهی از این گفتگوها در مورد محتوا ، SMM ، کپی نویسی و حتی روابط عمومی بود. من همین وضعیت را در مورد رویدادهای SMX و بسیاری دیگر مشاهده کردم. به نظر می رسد سئو اهمیت کمتری دارد.

اما تقاضای بازار چطور؟ "مشتریان بالقوه ما واقعاً به خرید علاقه مند هستند؟" از خودم پرسیدم. من یک مطالعه انجام دادم تا بفهمم.

رفتار جستجوی کاربر در سئو ، PPC ، SMM و بازاریابی محتوا
من 4 زمینه بازاریابی دیجیتال را تجزیه و تحلیل کردم: SEO ، PPC ، بازاریابی محتوا و SMM.
چرا این طاقچه ها را انتخاب کردم؟ آنها چهار سرویس برتر ارائه شده در صنعت بازاریابی دیجیتال ایالات متحده را نشان می دهند. اخیراً ، من یک نظرسنجی در مورد وضعیت فعلی خدمات ، هزینه ها و مدل های پرداخت آژانس های بازاریابی دیجیتال انجام دادم. در بین بینش هایی که به دست آوردم ، بیشترین و کمترین خدمات بازاریابی دیجیتال را که آژانس ها امروز می فروشند تعیین کردم.

محبوب ترین 1.png
خدمات برتر آژانس های دیجیتال ارائه شده در بازار ایالات متحده.

با این حال ، این داده ها فقط از ارائه دهندگان خدمات ، از جمله آژانس ها و فریلنسرها جمع آوری شده است. پس از بررسی بیشتر این نتایج ، به این نتیجه رسیدم که آنها لزوماً با آنچه مشتریان می خواهند بخرند ارتباط ندارند. این عامل بسیار مهم به طور کامل در داده ها وجود ندارد.

زمان آن فرا رسیده بود که در مورد تقاضای بازار از طریق در دسترس ترین اطلاعاتی که می توانستم به دست آورم: پرس و جوهای جستجو.

بیش از 112،800 عبارت جستجو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
از آنجا که من در تحقیقات کلمات کلیدی تجربه دارم ، این کار برای من آسان بود. من چهار سرویس برتر ارائه شده در ایالات متحده را انتخاب کردم و لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با SEO ، SMM ، PPC و بازاریابی محتوا ایجاد کردم. این کلمات کلیدی بیشتر با کمک Serpstat و SEMrush جمع آوری شده اند. پس از ایجاد لیست نهایی ، از Google Keyword Planner استفاده کردم ، که دقیق ترین معیارهای هزینه هر کلیک و حجم جستجو را در اختیار من قرار داد. در گرافیک زیر ، می توانید مجموعه ای از حجم جستجوهای مربوط به این سوله ها را مشاهده کنید:

حجم جستجو 2.png
برای درک اینکه چگونه محبوبیت یک طاقچه بر پتانسیل تجاری آن تأثیر می گذارد ، من تمام سوالات مربوط به این چهار طاقچه را به دو گروه تقسیم کردم-پرسش های عمومی و آنهایی که مربوط به نمایندگی هستند. من پرس و جوهای جستجو را در دسته "مربوط به نمایندگی" قرار می دادم ، اگر آنها هر نوع علاقه تجاری داشتند ، به عنوان مثال. اگر شامل کلماتی مانند "هزینه" ، "هزینه" ، "قیمت" ، "مشاور" ، "خدمات" ، "شرکت" ، "نمایندگی" و غیره باشد.

س quالات مربوط به نمایندگی مواردی را نشان می دهد که کاربران آماده خرید خدمات هستند ، در حالی که سوالات عمومی فقط پرسش های اطلاعاتی هستند.

این توزیع تعادل بین آنچه کاربران به دنبال آن هستند و آنچه برای خرید آماده هستند را نشان می دهد ، بنابراین نکات اصلی من در اینجا آمده است:

1. SEO هنوز مطلوب ترین سرویس است و بیشترین شانس را دارد که منجر به تبدیل شود.
SEO یک طاقچه پیشرو است که بیشترین علاقه جستجو را به خود جلب می کند ، و همچنین سوالات تجاری بالقوه. اگر در حال فروش خدمات SEO هستید ، متوقف نشوید. و اگر اینطور نیست ، شاید باید شروع کنید.

2. کاربران می خواهند درباره رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا اطلاعات بیشتری کسب کنند ، اما آمادگی پرداخت هزینه آن را ندارند.
طاقچه رسانه های اجتماعی بسیاری از جستجوگران را به خود جلب می کند ، اما به احتمال زیاد هزینه آن را پرداخت نمی کنند. اگرچه بازاریابی محتوا حجم جستجوهای بسیار بالایی را ایجاد می کند ، اما به احتمال زیاد کاربران هزینه آن را پرداخت نمی کنند

r ، زیرا تنها چهار درصد از درخواست ها تجاری هستند.

3. کاربرانی که به دنبال PPC هستند بیشترین احتمال را دارند که تبدیل شوند.
برعکس ، PPC جستجوگران کمتری را جذب می کند. همانطور که می توان از مجموع حجم جستجوی آن قضاوت کرد ، PPC 10 برابر محبوبیت کمتری نسبت به SEO دارد. با این وجود ، از کلمات کلیدی مرتبط با نمایندگی نسبت به طیف بازاریابی محتوا بیشتر برخوردار است و حدود 10 درصد از پرسش های مربوط به نمایندگی آن احتمالاً منجر به خرید خدمات مدیریت PPC می شود.

قابل جستجو در مقابل mosr exp.png
همچنین نگاهی به قابل جستجو ترین و گران ترین کلمات کلیدی مرتبط با این چهار طاقچه انداختم و آنها را مقایسه کردم. من فرض کردم که آنها با هم ارتباط ندارند. تقاضای بازار با حجم جستجو نشان داده می شود ، به این معنی که بیشترین کلمات کلیدی قابل جستجو عبارتند از پرسش هایی که بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند.

با این حال ، گران ترین کلمات کلیدی دارای رقابتی ترین طاقچه ها هستند که مخاطبان بالقوه ای از مشتریان بالقوه دارند. به منظور تعیین اینکه آیا من درست گفته ام ، پنج کلمه کلیدی قابل جستجو و گران قیمت را در هر چهار قسمت مقایسه کردم.

گران ترین کلمات کلیدی حجم جستجوی کمی را نشان می دهند.
با نگاهی به جدول زیر می بینید که فرضیه من کاملاً درست بوده است. هرچه پیشنهاد پیشنهادی بیشتر باشد ، تعداد جستجوگران کمتر است.

میانگین حجم جستجوی پنج کلمه کلیدی گران قیمت برای هر طاقچه مورد بررسی بیش از 100 جستجو نیست.
میانگین پیشنهاد پیشنهادی

میانگین حجم جستجو

سئو

91.5 دلار

100

PPC

87.74 دلار

40

بازاریابی محتوا

84.96 دلار

36

رسانه های اجتماعی

107.4 دلار

28

میانگین حجم جستجو و پیشنهاد پیشنهادی برای 5 کلمه کلیدی گران قیمت

روند معکوس برای بیشترین کلمات کلیدی قابل جستجو نشان داده شد ، جایی که میانگین پیشنهاد پیشنهادی کمتر از 20 دلار آمریکا است ، اما میانگین حجم جستجو بیش از 5000 جستجوگر است.

میانگین پیشنهاد پیشنهادی

میانگین حجم جستجو

سئو

16 دلار

27،460

PPC

18.2 دلار

5،340

بازاریابی محتوا

15.2 دلار

26،640

رسانه های اجتماعی

6.8 دلار

27،980

میانگین حجم جستجو و پیشنهادات پیشنهادی برای 5 کلمه کلیدی قابل جستجو

بر اساس این داده ها ، بدیهی است که برای کلمات کلیدی که حجم جستجوی بیشتری دارند هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. این کلمات کلیدی بیشتر از آنکه واژه های تجاری باشند عبارت های جستجوی اطلاعاتی هستند.

8 حقیقت درباره کلمات کلیدی قابل جستجو و گران قیمت
در نمودارهای زیر می توانید پنج کلمه کلیدی محبوب و حجم جستجوی آنها در Google US و همچنین پنج کلمه کلیدی گران قیمت و پیشنهادات پیشنهادی را مشاهده کنید.

طاقچه SEO
TOP SEO.png
حقیقت 1: بسیاری از مردم تصمیم می گیرند خودشان با مسائل مربوط به سئو برخورد کنند - حداقل ، آنها سعی می کنند با کمک ابزارهای ویژه این کار را انجام دهند.
در زمینه SEO ، کلمات کلیدی قابل جستجو عبارتهای عمومی مانند "SEO" و "بهینه سازی موتور جستجو" هستند. همچنین ، بسیاری از کاربران "ابزار SEO" را جستجو می کنند ، که چهارمین پرس و جو قابل جستجو است. حجم جستجوی این کلمات کلیدی نشان می دهد که بسیاری از کاربران ترجیح می دهند به تنهایی با مسائل مربوط به SEO سر و کار داشته باشند و به دنبال ابزارهای حرفه ای SEO هستند. بر هیچ کس پوشیده نیست که ابزارهای تحلیلی جدیدی هر روز منتشر می شوند تا بر سر سلطه بازاریابی خود رقابت کنند. از سوی دیگر ، بسیاری از کاربران در گوگل "SEO SEO" را جستجو می کنند ، که پنجمین جستار قابل جستجو است و این نشان می دهد که مشتاق هستند مشکلات SEO را به متخصصان پولی واگذار کنند.

حقیقت 2: "الگوی استراتژی SEO" ، با CPC 120.28 دلار ، توسط Google برای تبلیغ AdWords استفاده می شود.
در مورد پنج کلمه کلیدی گران قیمت SEO ، متوجه شدم که آنها مجموعه ای عجیب و غریب هستند. گرانترین کلمه کلیدی مرتبط با SEO "قالب استراتژی SEO" است که هزینه آن 120.28 دلار است. این یک پرسش مشاوره است ، پس چرا اینقدر گران شده است؟

برای پی بردن به این موضوع ، من این پرس و جو را با کمک ابزار SEMrush’s Keywords Analytics تجزیه و تحلیل کردم. نتایج برای من چشم نواز بود. جالب ترین چیز در اینجا اقدامات Google است. به نظر می رسد که خود گوگل برای ظاهر شدن این کلمه کلیدی در جستجوی پولی هزینه می کند.

نکته جالب تر: گوگل همچنین هزینه "قالب استراتژی SEO" را برای نمایش صفحه Adwords در نتایج پولی پرداخت می کند. به نظر می رسد این امر ثابت می کند که همه قوانین برای همه اعمال نمی شود: ما باید ارتباط صفحات فرود و کلمات کلیدی را برای صفحاتی که در تبلیغات Google ظاهر می شوند حفظ کنیم ... اما ممکن است Google مشمول این قوانین نباشد

  • پیمان حسینی
  • ۰
  • ۰

اگر آن را درک کنید ، استراتژی دیجیتال مارکتینگ به اندازه کافی سخت است. اگر این کار را نکنید ، حتی سخت تر است.

اگر آن را درک کنید ، متوجه می شوید که از قسمت های متحرک زیادی تشکیل شده است. اگر این کار را نکنید ، بهترین نسخه ای که می توانید از آن بهره ببرید: ایجاد پیوندهای بیشتر ، نوشتن پست های وبلاگ بیشتر ، ساخت فیلم های بیشتر است. این فعالیتها استراتژی نیستند-و اگر در تمایز برنامه خود موفق نشوید ، برای همیشه کسانی را که قبل از شما شروع کرده اند یا از رقبای با بودجه بهتر عقب می افتید ، تعقیب می کنید.

من از استراتژی لذت می برم ، هم در جنبه علمی و هم در زمینه نظری و در فرصت های عملی تر که به مشتریان ما در Distilled کمک می کنم. در زیر برخی از چیزهایی که در طول راه آموخته ام ، به نظر می رسد که ممکن است مفید واقع شوند ، به ویژه اگر صاحب مشاغل هستید ، استراتژی های بازاریابی را تنظیم می کنید یا مشاور هستید. اگر بیشتر در نقش مشارکت کننده فردی فعالیت می کنید ، پیش زمینه و مبنای مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد تا بفهمید که چگونه همه چیز با هم هماهنگ است و یک برنامه توسعه شخصی برای بازاریابی اینترنتی ایجاد استراتژی ایجاد می کنید.

ادامه را بخوانید و درک بهتری از معنای استراتژی ، نوع استراتژی مورد نیاز و نحوه تصمیم گیری خوب خواهید داشت. برای هر بخش ، من یک لیست خواندن نیز قرار داده ام.

استراتژی چیست؟ کسب و کار آنلاین
استراتژی های خوب ترکیبات هستند نه عناصر.

از اینجا شروع کنید:

استراتژی چیست؟
سهولت بخشیدن به استراتژی بازاریابی
یک نقطه شروع خوب برای درک استراتژی مقاله بدنام مایکل ای. پورتر است - "استراتژی چیست؟" این کاملا دانشگاهی است ، اما بسیاری از نکات کلیدی را پوشش می دهد. توصیه می کنم چند بار آن را بخوانید ؛ ارزشش را دارد.

برای درک اینکه استراتژی چیست ، دوست دارم از قیاس شیمیایی عناصر و ترکیبات استفاده کنم. یک ترکیب ترکیبی از دو یا چند عنصر است. در مورد استراتژی ، فعالیتها عناصر و استراتژی مرکب خواهند بود. من این تشبیه را به چند دلیل دوست دارم:

مهندسی معکوس یک ترکیب می تواند چالش برانگیز باشد
بسیاری از افراد در تلاش برای کپی برداری از استراتژی رقیب به دام می افتند. این به دلایل متعددی بد است ، اما یکی به ویژه که من می خواهم به آن اشاره کنم: حتی اگر فکر می کنید از بیرون می دانید که استراتژی یک رقیب چیست ، کپی موفقیت آمیز آن بسیار دشوار است مگر اینکه همه موارد را بدانید. جزئیات فردی

همانند یک واکنش شیمیایی ، مقادیر مختلف عناصر یکسان که به روش های مختلف ترکیب شده اند می توانند نتایج بسیار متفاوتی را ایجاد کنند. اغلب ، هنگامی که افراد سعی می کنند استراتژی را کپی کنند ، در واقع فقط یک عنصر یا فعالیت را کپی می کنند.


ترکیبات تنها به اندازه ضعیف ترین حلقه آنها قوی هستند
استراتژی های مختلف سطوح متفاوتی از انرژی را برای شکستن نیاز دارند. در استراتژی چیست؟ این ایده به عنوان "سیستم های فعالیت" و "مناسب" نامیده می شود. نمونه مورد استفاده خطوط هوایی Southwest است. برخی از مردم سعی می کنند استراتژی را به عنوان شعاری توصیف کنند: "مشتریان خطوط هوایی Southwest و مشتریان حساس قیمت و راحتی". این ممکن است درست باشد ، اما هیچ چیز به خصوص در مورد آن ایده سودمند نیست. مزیت رقابتی از نحوه ادغام آنها ناشی می شود:

"از طریق چرخش سریع در دروازه تنها 15 دقیقه ، Southwest قادر است پروازهای خود را طولانی تر از رقبا نگه دارد و پروازهای مکرر را با هواپیماهای کمتر انجام دهد. Southwest وعده های غذایی ، صندلی های اختصاصی ، بررسی چمدان بین خطوط یا کلاس های برتر خدمات ارائه نمی دهد. تهیه بلیط خودکار در دروازه مشتریان را تشویق می کند تا از آژانس های مسافرتی دور بزنند و به Southwest اجازه می دهد تا از سفارشات خود اجتناب کند. ناوگان استاندارد 737 هواپیما کارایی تعمیر و نگهداری را افزایش می دهد. "
این قطعات جداگانه به عنوان بخشی از یک سیستم به نظر می رسد:


برای باز کردن نسخه بزرگتر در برگه جدید ، کلیک کنید

هرچه این ترکیب پایدارتر باشد ، واکنش آن کندتر می شود
اگر بازار به طور غیرمنتظره ای تغییر کند ، یک ترکیب پایدار با تعداد زیادی اوراق قرضه ، هرچند قوی و سخت کپی می شود ، اما تطبیق آن کند است. تغییر ، مدیران را مجبور می کند تا سیستم های منابع موجود خود را برچیده و آنها را در موقعیت های استراتژیک جدید جمع آوری کنند.

"به عنوان مثال ، لیز کلایبرن ، یک شرکت پوشاک ، بر استراتژی موقعیت یابی تکیه کرد که در آن منابع تولید ، توزیع ، بازاریابی ، طراحی ، ارائه و فروش همه با هم ارتباط تنگاتنگی داشتند. اما وقتی صنعت تغییر کرد ، روابط شرکت با فروشگاه های بزرگ مختل شد. در تلاش برای سازگاری ، مدیران Claiborne منابع مانند روند "بدون تغییر مجدد" خود را که با فروشگاه های بزرگ مخالف بود تغییر دادند. اما از آنجایی که این فرایند با منابع دیگر مانند تدارکات خارج از کشور و مکانهای تولیدی دورتر در هم آمیخته بود ، فرآیند "بدون تغییر ترتیب" بدون آسیب به انسجام سیستم لغو نمی شود. عملکرد مالی به شدت سقوط کرد. تنها پس از آنکه مدیران کلایبرن منابع موجود خود را برچیدند و دوباره منابع جدید را وصل کردند ، عملکرد مثبت شروع به بازگشت کرد. "
- منبع
همه موارد فوق به این معنی است که کلید یک استراتژی م effectiveثر و پایدار تمرکز بر ادغام فعالیت ها است. کارآیی عملیاتی به تنهایی یک استراتژی نیست. یک راه خوب برای بررسی عقل این است که بپرسید چرا فعالیت می کنید.

من این اسلاید را از همکار Distiller Rob Ousbey را دوست دارم ،

که برخی از نظریه ها را در زمینه استراتژی بازاریابی وارد می کند:


تسهیل استراتژی بازاریابی

به چه نوع استراتژی نیاز دارید؟
از اینجا شروع کنید:

کدام استراتژی کی؟
نوع استراتژی بازاریابی که استفاده می کنید می تواند (و باید) با تغییر الزامات تجاری تغییر کند. دو س questionsال که شروع خوبی است:

بازار شما چقدر قابل پیش بینی است؟
چقدر بازار قابل انعطاف است (آیا می توانید بر تقاضا ، نیازها و غیره تأثیر بگذارید)؟
بر اساس پاسخ شما به این سوالات ، گزینه هایی وجود دارد. من عبارت "کدام استراتژی کی؟" را دوست دارم:

موقعیت (قلعه)-استراتژی های مبتنی بر موقعیت زمانی بهترین هستند که می خواهید از موقعیت بلندمدت در بازار دفاع کنید. استراتژی ها در این فضا شامل تعمیق فعالیت ها و منابعی است که در یک منطقه خاص دارید. این در بازارهایی که تغییرات زیادی وجود ندارد بهتر است.
استراتژی نفوذ - استراتژی های اهرم در بازارهایی مفید هستند که در آنها نحوه حرکت بازار تأثیر دارد و قابلیت پیش بینی کمتری وجود دارد. قیاس شطرنج خوب است ، زیرا فقط در مورد داشتن مهره های مناسب نیست. همچنین نیاز به انجام حرکات هوشمندانه دارد. یک مثال اخیر که من آن را دوست دارم ، مثال Google است که از Deepmind AI برای کاهش هزینه های مرکز داده تا 15 استفاده می کند. این یک معامله بسیار بزرگ است
فرصت (موج سواری) - استراتژی های فرصت را می توان با موج سواری و موج مقایسه کرد. پیش بینی زمان آمدن آنها یا مدت زمان دوام آنها دشوار است. زمان بندی مهم است و گاهی اوقات به یک زمان خوب دست پیدا می کنید. راه اندازی به گونه ای که به شما امکان استفاده از فرصت ها را در صورت بروز آنها بدهد بسیار مهم است.
احتمالاً توصیه می شود که ترکیبی از هر سه را داشته باشید. من نمودار مورد علاقه تیم تحقیق و توسعه ما را برای توضیح این مورد ، که در زیر نشان داده شده است ، دوست دارم. ایده این است که همیشه بین شانس موفقیت و پاداش توافقی وجود دارد.

نهایی - کریگ بردفورد - Searchlove بوستون - ایجاد نسخه استراتژی دیجیتال

  • پیمان حسینی